De Hyundai Motorsport i 20 N Rally 1 2025 is er!
Nadat de FIA hen een nieuw chassis had geweigerd, kreeg Hyundai Motorsport in de plaats recht op vijf extra jokers voor het seizoen.
Geen grote esthetische veranderingen…
De ophangingen neigden naar de buitenkant. De carrosserie was te zacht wat veel problemen veroorzaakte met transmissiebreuken.
Nu keren ze bij Hyundai Motorsport terug naar iets klassiekers en dat is des te beter met verticale ophangingen. Een grote zorg minder voor de piloten.
Hyundai gebruikte ook een andere joker voor de transmissie.
Qua uiterlijke aero-esthetiek zijn er geen grote veranderingen. We zien een nieuw voorschild op het meer hellende centrale deel. Maar dat zou ook een echte stofzuiger kunnen zijn die bladeren opzuigt omdat de ventilatieroosters nu erg laag zijn en aan de bovenkant afgesloten zijn door extra dikke boord in carbon.
Het doel is om de Hyundai beter op de grond te plaatsen zodat de lucht in het voorste gedeelte beter circuleert.
Bovendien zijn aan de achterkant de randen van de dubbele vleugel aangepast. Om de lucht ook daar beter te kanaliseren. Het is ook iets verder naar achteren en iets lager.
Voor de rest hebben ze gewoon de ventilatie-openingen aan de zijkanten dicht gemaakt die gebruikt werden om de hybride te ventileren.
Geplande start volgende week bij de Rally van Zweden.
Info en foto’s FIA / Hyundai Motorsport Media