Boeiende affiche in de maak
Na de Rallye des Ardennes, wordt op 6 april meteen de tweede manche van het Kroon-Oil Belgian Rally Championship Divisie 2 afgewerkt. De TAC Rally is meteen ook de laatste “afzonderlijke” D2-manche, wat betekent dat dit de laatste kans is voor de D1-kleppers om een bijkomend resultaat te scoren om in de eindstand in te brengen. Wie er niet bij was in Dinant, doet er goed aan deze afspraak niet te missen.
Wat het parcours betreft, blijft het format van deze 49ste TAC Rally ongewijzigd met drie ronden van vier proeven. De openingsproef, Schuiferskapelle (14,68 km), werd in het begin en op het einde gewijzigd. Daarna volgen Ondank (9,62 km) en Poelberg (8,46 km), twee proeven die vorig jaar grondig werden gewijzigd en die deze keer in dezelfde configuratie gereden worden. De Oosthoek (14,21 km) werd volledig gewijzigd en wordt ook in omgekeerde richting verreden.
Hoewel de inschrijvingen nog niet afgesloten zijn, noteren we vooraan al een aantal kleppers. Niels Reynvoet, Vincent Verschueren en Bjorn Syx gaan op zoek naar extra punten in hun Citroën C3 Rally2. Cédric De Cecco begint in Tielt aan zijn BRC-campagne. Fred Miclotte, die deze week in Aalter zijn programma aankondigde, staat aan de start in de Skoda Fabia Rally2 Evo van SXM. Bert Coene is natuurlijk ook van de partij, net als Kurt Boone, die in Haspengouw vroeg moest opgeven. Daar komt normaal ook nog Cédric Cherain bij, die zijn leidersplaats in het kampioenschap terug wil opeisen voor de Rally van Wallonië.
Na de Rallye des Ardennes, wordt op 6 april meteen de tweede manche van het Kroon-Oil Belgian Rally Championship Divisie 2 afgewerkt. De TAC Rally is meteen ook de laatste “afzonderlijke” D2-manche, wat betekent dat dit de laatste kans is voor de D1-kleppers om een bijkomend resultaat te scoren om in de eindstand in te brengen. Wie er niet bij was in Dinant, doet er goed aan deze afspraak niet te missen.
Wat het parcours betreft, blijft het format van deze 49ste TAC Rally ongewijzigd met drie ronden van vier proeven. De openingsproef, Schuiferskapelle (14,68 km), werd in het begin en op het einde gewijzigd. Daarna volgen Ondank (9,62 km) en Poelberg (8,46 km), twee proeven die vorig jaar grondig werden gewijzigd en die deze keer in dezelfde configuratie gereden worden. De Oosthoek (14,21 km) werd volledig gewijzigd en wordt ook in omgekeerde richting verreden.
Hoewel de inschrijvingen nog niet afgesloten zijn, noteren we vooraan al een aantal kleppers. Niels Reynvoet, Vincent Verschueren en Bjorn Syx gaan op zoek naar extra punten in hun Citroën C3 Rally2. Cédric De Cecco begint in Tielt aan zijn BRC-campagne. Fred Miclotte, die deze week in Aalter zijn programma aankondigde, staat aan de start in de Skoda Fabia Rally2 Evo van SXM. Bert Coene is natuurlijk ook van de partij, net als Kurt Boone, die in Haspengouw vroeg moest opgeven. Daar komt normaal ook nog Cédric Cherain bij, die zijn leidersplaats in het kampioenschap terug wil opeisen voor de Rally van Wallonië.
Ook bij de GT’s verwachten we een topaffiche met Patrick Snijers in zijn Porsche 997 GT3, net als Christ Vandamme en Tuur Vanden Abeele. Pieter-Jan Michiel Cracco en Henri Schmelcher zullen van de partij zijn met hun 991 GT3.
De GT-piloten zullen moeten uitkijken voor enkele bijzonder snelle kandidaten voor de Top 10, zoals Paul Lietaer, altijd snel in Tielt met zijn Opel Ascona 400, en Mats Van Den Brand in zijn BMW M3 E36. Aangezien de MATS Performance M-Cup ook van de partij is, zal een groot deel van het spektakel verzorgd worden door de BMW’s van onder andere kampioen Philip Lommers, Kurt Braeckevelt, Chris Algoedt, Thierry Cokelaere, Wouter Lievens, Tom Ceuppens, Frank Baert, enz.
Zoals je merkt, de affiche oogt al gevarieerd en boeiend, terwijl de inschrijvingen nog niet afgesloten zijn. Bovendien wordt aansluitend op 6 april ook de 1ste TAC Regularity verreden.
Wie niets van het spektakel wil missen, blokkeert best ook donderdag 4 april in zijn agenda voor de traditionele shakedown van 17h30 tot 22h.
Ook bij de GT’s verwachten we een topaffiche met Patrick Snijers in zijn Porsche 997 GT3, net als Christ Vandamme en Tuur Vanden Abeele. Pieter-Jan Michiel Cracco en Henri Schmelcher zullen van de partij zijn met hun 991 GT3.
De GT-piloten zullen moeten uitkijken voor enkele bijzonder snelle kandidaten voor de Top 10, zoals Paul Lietaer, altijd snel in Tielt met zijn Opel Ascona 400, en Mats Van Den Brand in zijn BMW M3 E36. Aangezien de MATS Performance M-Cup ook van de partij is, zal een groot deel van het spektakel verzorgd worden door de BMW’s van onder andere kampioen Philip Lommers, Kurt Braeckevelt, Chris Algoedt, Thierry Cokelaere, Wouter Lievens, Tom Ceuppens, Frank Baert, enz.
Zoals je merkt, de affiche oogt al gevarieerd en boeiend, terwijl de inschrijvingen nog niet afgesloten zijn. Bovendien wordt aansluitend op 6 april ook de 1ste TAC Regularity verreden.
Wie niets van het spektakel wil missen, blokkeert best ook donderdag 4 april in zijn agenda voor de traditionele shakedown van 17u30 tot 22u.